lördag 8 november 2008

Lördagen som pågår (8 november 2008)

Idag var det gårdsstädning på gatan. Lövkrattande och dito bärande. När de allmänna ytorna var klara passade jag på att låna grannens skottkärra och köra bort de säckar med löv och ris som legat på baksidan av huset i ett par veckor nu. Skönt att bli av med det.

Problemet är nu att jag dels fryser som bara den och dels har en huvudvärk från helvetet. Planer för resten av dagen är en lång, varm dusch och sedan Vita huset. Dock tveksam om Maken kommer att gilla att jag befinner mig i biorummet större delen av den dag som kvarstår...

Jag vill skriva om Fars dag, men orkar inte just nu. Jag vill skriva att jag är otroligt trött på hela fenomenet, det är en sådan hype just nu. Jag vill skriva att alla borde passa på att fira sina pappor i morgon. Var glad så länge de faktiskt finns där. Jag saknar min.

5 kommentarer:

  1. När frun (!) frågade hur jag ville fira fars dag fattade jag inte att hon syftade på hur jag skulle firas - man är ju väldigt nybliven far. Jag trodde att hon menade min far. Men han är tyvärr inte heller med oss idag. Precis som du skanar jag honom. Men det är ändå bra med fars dag, då ges man tillfälle till eftertanke och till att minnas sin far.

    SvaraRadera
  2. Bloggskugga...?

    Själv funderar jag på om jag ska gå till VV imorgon efter mitt 3 veckors uppehåll... Det är ju inte kul om man snarast gått upp, men heller inte kul att ge upp. Kan jag klara det på egen hand, måntro?

    SvaraRadera
  3. Sena svar - sorry.

    Cliff: Jag beklagar. Jag hoppas ändå att du firades med pompa och ståt. :) Det är bra att det finns en speciell dag för att tänka på pappa, även om han inte finns kvar här. Det är lite väl kommersiellt med hela grejen dock.

    Jenny: Klart du ska gå! Eller snarare, om du känner att det är det du vill, ska du gå. Det är svårt att vara motiverad om man inte tror att det kommer att funkar. Du kan ju alltid bolla idéer med mig...

    SvaraRadera
  4. Jag fick frukost och sovmorgon, samt DN-sporten med en bajenartikel uppslagen - det är jag jättenöjd med. :-)

    Jag har också gett dig ett sent svar på min blogg (på "Tvärtomfärger"). Men bättre sent än aldrig.

    SvaraRadera