lördag 12 juli 2008

Filmer i kväll.

Klockan är mycket och det är dags att sova. Tänkte dock bara skriva ner filmerna jag sett i kväll på att jag minns dem. Jag kommer att redigera detta inlägg senare med bilder och sådant.

Första filmen vi såg var Djävulen bär Prada. Kul film som jag velat se ett tag nu. Flicka ointresserad av mode blir anställd på Vouge, ursäkta, *Runway*, och förstår så småningom sig på mode lite mer. På vägen lär hon sig lite mer om sig själv. Och vilka kläder! Wow! De slår nästan SATC när det gäller häftiga kläder.

Den största höjdpunkten är Meryl Streep, hon säger inte många meningar med höjd röst, men gissa om hon hörs! Hon är underbar som bitch med ett hjärta av granit.

Andra filmen vi såg var Freedom writers med Hilary Swank i huvudrollen. En ganska bra film om en mycket engagerad lärare i ett dåligt område. Kanske inte helt logiskt att hon skulle klara av tre arbeten och inte kunna ha ett fungerande äktenskap (i synnerhet med någon som Patrick Dempsey), men filmen gav mig ändå flera intressanta tips till kommande klassrumsundervisning. Me like!

Nu måste jag sova. Om det regnar i morgon blir det inte golf - då blir det "Mamma Mia!". God natt!



(Redigerad under lördagen. Nu med bilder och länkar.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar