fredag 4 juli 2008

Galapremiär

OK. Jag har varit väldigt frånvarande på sistone, mycket beroende på att jag jobbar bort det sista inför semestern. Bättring utlovas. Från nästa vecka är jag faktiskt ledig. Jag har t ex läst ut boken jag skrev om tidigare, men mer om detta senare.

Ikväll är det premiär för Mamma Mia! biografen Rival i Stockholm. Jag måste erkänna att jag är sjukt sugen på att stå utanför och tjoa som en annan fjortis. Colin Firth är i samma stad som jag! Det händer baske mig inte allt för ofta. Lägg på då att Pierce Brosnan är i stan också, men var är Stellan?

Tydligen har B&B en egen A-gästlista som är inbjudna. Innebär det då att det inte är en massa C-kändisar som är inbjudna? Kul som omväxling.

Åh, jag är sugen på att inte åka hem än och i stället ställa mig beredd med kameran... nej, mobilkameran. Smygpremiär på filmen ikväll på ett antal biografer i stan också, bl a Heron. Om man kanske skulle göra det näst bästa. I alla fall se Colin på film.

Betygen då? Jo, Aftonbladet ger den 4+ och Expressen ger den 3+, tack vare Meryl Streep. DN och SvD verkar inte ha recenserat den ännu, i alla fall inte i nätupplagan.

5 kommentarer:

  1. Hes a cutie too. Not like Mein Teddy Bear CS, but nice to look at.

    SvaraRadera
  2. I think Firth is adorable. Not like the Husband, of course, but a nice second-place-finisher. :)

    SvaraRadera
  3. Hehe, jag trotsade mina fjortis-kval (men jag hade mina betänkligheter innan) och åkte dit och SÅG COLIN! Ahhhh! Helt overkligt att ha honom precis bredvid sig. Det var värt alla nojjor om fjortisbeteende ;)

    SvaraRadera
  4. jag har aldrig känt mig så mycket som en fjortis som i går. men som du säger - det var värt det!

    SvaraRadera
  5. Skönt att vi båda var lika fjortisaktiga ;)

    SvaraRadera