tisdag 29 juli 2008

Böcker jag läst

Jo då, det har blivit lite böcker den senaste tiden. I morgon ska jag ta itu med dem och skriva lite om dem. Eller förresten, nej, i morgon ska vi åka båt ut till Birka med Big M och hans familj. Hoppas det blir bra väder då också så att vi kan sitta ute på däck och njuta av solen. För 270:- får vi båtresa, guidning både på båten och på Birka och entré till museet på Birka. Kul, jag har varit där med en skolklass en gång men då åkte vi buss nästan ända ut.

Men snart ska jag skriva om böckerna jag läst. Den senaste var i alla fall ganska kass. Jag misstänkte det när jag köpte den på en loppis för 2:-. Å andra sidan, Maken lyckades köpa fyra Willhelm Moberg-böcker för sammanlagt 20:-, så det är inte priset som bestämmer allt.

2 kommentarer:

  1. Say what? I see Big M. Did he build something? Or you guys went to a museum. Hear you meeting my inlaws for coffee!

    SvaraRadera
  2. About Big M: We are going to Birka with him and the family tomorrow. B. is an old viking village outside of Stockholm. We'll go by boat from City Hall. It'll be fun.

    And yes, we are going up to see them thursday or friday. I'm looking forward to meet them. I have to fresh up my German language skills though. M says that I'll be the translator... ;-)

    SvaraRadera