fredag 4 juli 2008

Utläst bok

Jag har, som jag skrev tidigare idag, alltså läst ut Once upon stilettos. Den var helt OK, men jag gillade nog första boken bättre. Den är dock bra och jag ser fram emot att läsa trean - när nu den kommer... Det är tydligen problem med den just den här boken och det är synd. Jag har bok fyra, men jag vill läsa i rätt ordning.

Den här boken startar ganska direkt efter att ettan slutade och nu har Katie äntligen en pojkvän. Hennes föräldrar kommer på besök, det är första gången de är i NY. Det visar sig att Katies immunitet mot magi kan vara ärftlig. Men är det så att hennes immunitet tar slut? Vem är det som försöker spionera i företaget? Är Katie rätt person att lösa det fallet? Och slutligen - kommer hon någonsin att få ihop det med Owen, mannen som hon alltid tittar lite extra efter? Det finns inget som ett par snygga röda skor för att göra livet lite lättare - eller?

---

I've finished Once upon stilettos now. It was OK, but not as good as the first book.

This book starts pretty much directly after the first one. Now Katie got herself a boyfriend and all is well. Her parents come to new York for a first-time-visit and it looks like Kate's immunity is hereditary. But is Kate's immunity disappearing? Who is the inside spy in the company? Is Kate the best person to solve the case? And will she ever get together with Owen, the man she always had a sweet spot for? There is nothing like a pair of red stilettos if yo want to make life a bit easier - or is it...?

I want to read the next one in the series, but there is some trouble at Bokus. I have book # 4, but I'd like to read the books in proper order.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar