söndag 6 juli 2008

Hemmafixardag

Dagen började ganska lugnt. Jag & Maken åkte till Kistagallerian och åt frunch. Efterdet åkte vi och kollade in en loppis i Solna och jag åkte därifrån med en kjol & en tvåkopparspressbryggare, 65 kronor fattigare. Efter det åkte vi hem för att som maken sa - "Ta det lite lugnt."

Ack vad vi bedrog oss.

När vi kom hem kom Maken på att han ville få upp markiserna på övervåningen som vi tog ner inför husmålningen förra året. Jag tycker att det var OK, så länge inte jag behövde stå ute på taket. det gjorde han. Efter ett antal intressanta svärord och lite springande som jag fick göra för att hämta diverse saker, t ex skruvar som rullade ner från taket, blev det klart. Snyggt är det också!

Därefter satte han upp rullgardinen som vi hade i sovrummet förut. Det kommer nog att bli en otrolig skillnad, det har varit ganska ljust nu när vi ska sova. Jag tycker inte att det är så svårt att somna i vilket fall (jag gillar verkligen att sova) men Maken har svårare att somna när det är ljust ute.

Så: lugn dag - inte så mycket. Men händelserik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar