onsdag 23 januari 2013

Tisdag: Lite glömska, lite reahandlande och lite kyla

Jag hade inte min bästa morgon i morse. Det var strul och tjafs med barnen som inte ville vakna, inte ville klä på sig, inte äta frukost och absolut inte gå till förskolan. När jag väl fick ut P1 (P2 är ganska lugn på mornarna i jämförelse) fick jag vända in igen och hämta P1:s skridskor och sedan vända om igen och hämta mina hörlurar. När jag lämnat barnen på förskolan och gått till bussen insåg jag att jag lik förbaskat glömt något. Min korthållare med kort, pengar och busskort låg hemma på byrån i hallen. Som tur var funkar det bra att köpa sms-biljett. Dessutom träffade jag en kvinna som har sina barn på samma förskola som vi. Hon lånade mig en tia så jag kunde köpa en latte på väg till skolan.

Jag kommer att åka in till jobbet tidigare resten av veckan, så jag får se till att lämna ett kuvert med tian på förskolan. :)

Jag fick tips om en webshop, Ka of Sweden, som har 70% rea just nu. När jag kollade in hittade jag en hel del fina toppar och passade på. Att köpa fyra plagg för 500 kr känns helt OK. I synnerhet som jag inte handlat något till mig själv på ett tag.

Egentligen borde jag nog köpt fler tjocka tröjor. Allvarligt talat, det är verkligen kallt här nu. Underbart vackert, men kallt. Ner mot 17 grader inatt om man ska tro SMHI. Burr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar