söndag 27 januari 2013

Lördagsmys

Ikväll blev det lördagsgodis och film, hela gänget i soffan. Maken och Pusselbitarna valde filmer nere på videobutiken medan jag gick och handlade middagsmat. Kvällens val blev Ice Age 3: Det våras för dinosaurierna. Det känns som om den var läskigare än tidigare filmer, P1 satt t ex mycket nära mig under större delen av filmen. Jag tycker nog bättre om nummer 1 och 2 i serien, tror jag. Men visst, de är ju ganska roliga.

I denna film ska Manny och Ellie ha barn, medan Diego och Sid får varsin ålderskris som utmynnar på två olika sätt. Diego sticker från flocken och Sid adopterar tre dinosaurieägg som han hittar i en grotta. Gissa om mamma dinosaurie kommer efter sina ungar? Om Sid gör något galet som bara han kan? Och om hela gänget hamnar i ett nytt äventyr? Jajamensan.

Det är ju roligare att se filmen på originalspråk, jag tycker dessutom att de svenska rösterna inte är de samma denna gång. Stämmer det, eller har jag bara blivit mer kinkig?

Jag måste för övrigt uppdatera min filmlista. Jag har ju faktiskt sett fler filmer än som står där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar