måndag 7 januari 2013

M.I.A....

Jag vet. Jag försvann. Tydligen fanns det något som heter "jobb" och "oväntade-tragiska-händelser-på-tidigare-nämnda-jobb". Och planeringstid för två nya kurser som jag ska hålla i i vår. Och sist men inte minst - en Make som är hemma med Pusselbitar och som uppenbarligen har tid med att kolla soffor på Blocket.

Han åkte och hämtade mig i det lilla centrumet när jag kom från jobbet och sedan var vi på resande fot till strax efter kl 21. Det var sofftittande och soffunderande (soffan är brunmelerad och vi har en ljusljusgrå vägg - oroliga för omatchning) och soffköpande. Jag måste säga att Blocket is da shit!

Vi åt kinamat när vi väntade på att säljarens man skulle komma hem och hjälpa till att bära. Pusselbitarna charmade in personalen totalt - även om de var lite förvånade över att pojkarna inte kunde ett enda ord mandarin. Eller åtminstone inte ville prata. Pojkarna åt dock som hästar, först deras mat, sedan lite av min och sedan Makens överblivna ris och sås. Jag tror att det får bli en snabb matlagningskurs för mig i kinesisk kokkonst...

Nu ska jag förbereda mig för lektioner i morgon och dessutom ett medarbetarsamtal. Tror att jag börjar med det sistnämnda.

Förresten, när vi kom hem såg vi på Sveriges mästerkock på TV4Play. Det verkar vara intressanta personer som är med i år. Nästa avsnitt kommer redan i morgon kl 20!

Se%20trailern%20f%C3%B6r%20Sveriges%20m%C3%A4sterkock%20s%C3%A4song%203

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar