torsdag 3 januari 2013

Onsdag 2 januari

Idag har vi varit runt en hel del, till pojkarnas förskräckelse. Jo, om de fick bestämma skulle de helst vara hemma, lekandes med sitt älskade lego eller spela iPad. Håller det här i sig kommer det inte att vara några större problem i tonåren... *yeah, right*

På IKEA ville P inte gå in på leklandet. Neeej då, han ville gå runt och se på möbler med mammi och pappi. Och då ville inte P2 gå in själv. M a o hade vi med oss två hyfsat motsträviga barn runt på IKEA. P1 trodde att vår shoppingrunda var en omskrivning för "gå-till-restaurangen-och-äta-mat" och ville dra direkt dit. P2 var mest kinkig och ville bli buren. Vi höll dock ut och kollade efter TV-bänk och köksbord innan vi drog iväg fortare än kvickt. Jo, jag hann gå in på Team Sportia och köpa ett par kängor. 50% rabatt var trevligt.

Maken skulle ta en sväng till Bauhaus och köpa färg och då passade jag och Pusselbitarna på att äta lunch. Korv och pulvermos. Kan inte påstå att det var gott mos, men korven funkade och jag fick ju julmust till så det var något plus i alla fall.

Därefter skjutsade vi Maken till tåget, han skulle äta lunch med någon som hjälpt honom på jobbet. Vi åkte till Bromma Blocks en snabbis för att sedan åka och träffa nya vänner med barn från vårt land. Det var en mycket trevlig stund och jag ser fram emot att träffa dem igen snart. Pusselbitarna lekte riktigt bra med den yngste sonen.

Nu på kvällen har vi varit hemma. Maken har målat taket i vardagsrummet och jag målade upp de två färgprovsburkarna han köpt. Egentligen skulle jag ha tagit kot på det och lagt upp här, men jag kunde inte för mitt liv urskilja var jag hade målat. Båda färgerna är ganska ljusa (läs: i det närmaste vita) och syns inte på de nymålade vita väggarna. I morgon ska jag kolla efter en färg. Typ varm ljusgrå. Och en soffa. Förhoppningsvis även ett köksbord. Mio - here I come!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar