tisdag 29 januari 2013

Intressant

Adoptionerna till Sverige minskar, 466 barn kom hit via organisationerna 2012. Det måste ju vara p g a att de inhemska adoptionerna ökar? Jag är i alla fall överlycklig över att vi fick våra pojkar för ett och ett halvt år sedan.

Hur galen jag ändå kan bli över att de inte vill vakna på förskolemornar, men alltid vakna skamlöst tidigt på helger... Hur trött jag blir på att de inte vill gå och lägga sig på kvällarna - så är de ändå mina barn och det är en helt makalös känsla. Jag trodde aldrig att jag skulle tycka att det var så ofantligt roligt att plocka undan LEGO-bitar över hela huset när pojkarna väl lagt sig.

Nu ska jag sova. Inatt kommer - minst - ett barn in och sover med oss och jag behöver vara hyfsat utvilad för att få upp pojkarna ur sängen. Om de är så här morgontrötta nu - hur kommer de då inte vara i tonåren...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar