söndag 20 april 2008

Michael Clayton

Igår såg vi filmen Michael Clayton med George Clooney. Tyvärr förstördes intrycket av filmen av att jag ganska ofta tänkte på hur lik han var en blandning av Taylor Hicks och Henrik Schyffert. Jag blev distraherad, helt enkelt. I synnerhet var han lik Taylor Hicks, vinnaren av amerikanska Idol 2006.

Det är dock en riktigt bra film. Ganska långsamt gestaltad, men vackert gjord. Jag gillar i synnerhet Tom Wilkinson. Ruskigt bra rollprestation. Tilda Swinton vann en Oscar för bästa biroll. Jag förstår inte riktigt varför, hon var absolut inte det bästa i den filmen. Tom Wilkinson däremot, han borde ha haft en av de där guldiga killarna!

Jag gillade den. Lite långsam i början, men den tar sig. Det finns mycket att fundera på i den och jag kommer nog satt göra det ett tag framåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar