måndag 14 april 2008

Filmerna


The Hoax (Bluffen) var i min smak. Precis som Zodiac var även denna mycket tidstypiskt filmad. Me like. Lite störigt dock att Richard Gere såg ut som Roger Moore i Snobbar som jobbar i den där frisyren...

Filmen handlar ju om en bluff (*duh*) och jag är lite imponerad över killens födgeni. Att skriva en fejkad biografi och åka fast för det är en sak. Att sedan skriva en bok om just denna bluff är en annan. det är smart. Att slutligen även få sin bluff filmad, det är riktigt bra gjort.

Film nummer två var Ratatouille. Åh så snyggt gjord! Jag var tvungen att pausa ett antal gånger och tala om för Maken att den var snygg. Detta pågick fram tills dess han sa att han höll med med och hemskt gärna ville se filmen i ett svep...

Jag gillade verkligen den här filmen, ytterst välgjord och med smarta referenser. Jag vill redan se den igen. Kortfilmen som hör till denna DVD är också fruktansvärt rolig, en UFO-kidnappning som går snett.

Kvällen avslutades med första avsnittet av säsong 2 av House M.D. Sammantaget var det alltså en mycket bra filmdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar