tisdag 8 april 2008

House, M.D.

Om det inte framkommit* så är den här serien mitt nya "måste-se". Vad är det med mig och läkarserier nu för tiden'? Jag har tappat intresset för Grey's Anatomy en aning, men det har jag kompenserat mig själv för genom att bli besatt av House.

Vi drar ut på det ganska mycket, främst p g a Maken inte är lika intresserad av att se avsnitten som jag, men några per vecka blir det ju. Till dags dato har vi sett fram till avsnitt 17, säsong 1, och jag vill verkligen *verkligen* se de avslutande fem avsnitten i följd, helst nu.

Maken vill i stället att vi ska se "vanlig" film, d v s sådant som inte kommer i en stor box med typ 22 avsnitt. Kul koncept, men vi har svårt för att enas. Han gillar skräckfilmer, medan jag... inte gör det. Verkligen inte. Men han har en poäng. Vi måste nog komma överens om någon film**.

*yeah, right...
** När vi sett klart på säsong 1 av House, d v s... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar