lördag 19 april 2008


Idag har jag haft en heldag i trädgården. Jag var på Plantagen med Svärföräldrarna och handlade en del saker, t ex gräsfrö, en vallmo och en fingerborgsblomma. Sedan har jag krattat, och grävt och fixat.

Jag har t ex börjat gräva upp en rabatt som inte varit i toppskick sedan innan vi flyttade in. Förra året upptäckte jag att det de facto var en rabatt och inte en del av gräsmattan (ingen riktig gräsmatta, bara ogräs och ett gäng lupiner).

För den som är intresserad kan jag säga att det inte var det allra enklaste att gräva upp den där ganska beskedliga remsan. Mycket mysko rötter och gräs av diverse slag. Dessutom fanns det några aklejor & lila violer som jag inte ville ta bort. Jag har i alla fall lyckats gräva ut en del av remsan. Dessutom har jag planerat ett gäng gladiolus och fresia. Till sist har jag också planerat en stockros.

Mina dahlior har jag också planterat i krukor nu. Några av dem hade redan börjat skicka skott, varav ett var riktigt långt. Jag hoppas att det inte går av. För säkerhets skull stagade jag upp den med en blomsterpinne.


Blommorna på bilderna ovan är i turordning uppifrån och ner:
  • Fingerborgsblomma
  • Gladiolus
  • Fresia
  • Dahlia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar