tisdag 8 april 2008

Tre böcker jag önskar att jag hade skrivit...

Jag läste Saras inlägg och blev sugen att skriva ner min egen lista. Det är svårt, eftersom det finns så många bra böcker, och jag har inte skrivit allt för många av dessa. OK då, ingen av dem.

1) da Vinci-koden. Det här är precis en sådan bok som jag skulle vilja skriva. Spännande och med historisk förankring, men bara så pass mycket att man kan hitta på det mesta. Förhoppningsvis hade jag också fått träffa Tom Hanks när de spelade in filmen...

2) Stolthet och fördom. Jag gillar verkligen Jane Austens böcker och som sara även nämnde - Mr Darcy finns ju i den!

3) Vattenmelonen. En av de första böckerna jag läste i genren chick-lit. Sådan värme! nu finns det fjorton på dussinet, men den här har en speciell plats i mitt hjärta.

Bubblare: Män som hatar kvinnor & Isprinsessan.

1 kommentar:

  1. Kul att du hängde på! Vattenmelonen har jag också varmt i minnet :)

    SvaraRadera