måndag 14 april 2008

Fyra filmer jag vill vara med i...

Veckans fyra-tema hos Sara är filmer. Vilka filmer skulle jag vilja vara med i?
  1. Love actually. För att det finns så mycket att se på i hela filmen. En Firth, en Rickman, en Grant... Vem skulle inte vilja vara med i den filmen?!
  2. Sex and the City. För alla vackra kläder. För Carrie. För att det måste vara underbart.*
  3. Pride and Prejudice (Stolthet och fördom). BBC-versionen. För replikerna. För vissa justeringar i manuset från boken. *host*badscenerna*host* För att jag gärna skulle ha en alldeles egen Darcy**
  4. Gone with the wind (Borta med vinden). För att det är den ultimata filmen. För den kaxiga huvudrollinnehaverskan. För att imorgon är en annan dag.
Bubblare: Walk the line. Lätt en av de bästa musikfilmerna jag sett.
Grease. Tänk att få vara Sandy... :)


* Gills det när filmen inte kommit ännu? ;-)
**Men med min vanliga tur skulle jag förmodligen få rollen som Mrs Bennet... :)

2 kommentarer:

  1. Vilka bra filmer du hade på din lista! Alltså Love Actually är ju egentligen helt otrolig; Firth, Grant och Rickman i samma film! Yummy :D

    SvaraRadera
  2. Tack! jag är ganska nöjd, faktiskt. Du har också med bra filmer. Det är ganska svårt att bara välja fyra, det finns ju så många! :)

    SvaraRadera