lördag 19 april 2008

List-mania.

Shit, så långt det här blev…Listtips från Skolfröken. Det som slog mig var att det var svårt att koma på saker man gjort. Vart tar alla minnen vägen?

För 15 år sedan (1993):

  • Sommarjobbade jag som trappstädare.
  • Upptäckte jag att det var kul att gå på krogen.
  • Träffade jag Kräket.

För 10 år sedan (1998):

  • Förlovade jag mig.
  • Flyttade jag till Stockholm.
  • Pluggade jag både i Umeå och i Uppsala.

För 5 år sedan (2003):

  • Var jag arbetslös för första gången.
  • Passade jag H1 väldigt mycket.
  • Började jag spela golf.

För 3 år sedan (2005):

  • Fick jag fast anställning på skolan.
  • Flyttade vi till huset.
  • Åkte jag till Chicago för första gången.

För 1 år sedan (2007):

  • Åkte jag på tjejsemester till New York med J.
  • Målade vi huset. Tråkigt!
  • Började jag på allvar fundera på att hitta nytt jobb.

För 3 månader sedan (januari):

  • Tapetserade vi övervåningen.
  • Funderade jag på hur jag skulle få Maken att gå med på en viss bokhylla i sovrummet.
  • Fick jag höra att Maken blivit erbjuden nytt jobb.

Igår (18 april 2008):

  • Rättade jag klart det sista för veckan.
  • Träffade jag M från Chicago.
  • Åt jag säsongens första glass

Idag (19 april 2008):

  • Har jag tagit en rask promenad hem från affären.
  • Har jag varit på Plantagen med Svärföräldrarna.
  • Har jag arbetat stenhårt i trädgården.

I morgon (20 april 2008):

  • Ska jag arbeta mer i trädgården.
  • Måste jag skriva på mitt paper om Vasa.
  • Ska jag lämna tillbaka DVD-filmen vi såg på igår (Michael Clayton)

Om 1 år (april 2009):

  • Kanske vi är tre.
  • Har jag ett nytt jobb.
  • Är jag förhoppningsvis på väg på semester till USA.

Hur ser din lista ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar