fredag 16 mars 2007

Blandband

Jag läser inte Vecko-Revyn. Någonsin. Det känns som om jag är helt fel åldergrupp, och dessutom delar jag Magnus Betnérs syn på Ebba von Sydow. Det finns dock en sida där som jag emellanåt spanar in och det är Silverfiskens krönikor. Den här, om blandband, var riktigt bra.
"Allt han vet är att han vill spela lite musik för henne där i mörkret. Så att hon ska förstå. Förstå honom. Förstå musiken. Förstå. Förstå att musiken sa det han ännu var för blyg för att säga själv."
Snyggt. Riktigt snyggt. Jag har fått två blandband i mitt liv. Ett med Roy Orbinson och ett med blandad 60-talsmusik. Jag är inte ens helt säker på att han som gav mig dem menade något speciellt med dem. Jag läste dock in en del i dem, just då, men det blev aldrig något. Han är den som alltid flöt brevid. Han har alltid funnits där, och jag kan fortfarande efter nästan 20 år kalla honom en av mina bästa vänner. Men tänk om...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar