onsdag 21 mars 2007

Åhléns utan pengar...

I dag var jag inne på Åhléns med A1 och skulle kolla in deras klubbdagar. Och kolla var precis vad det blev. Jag ringde och gjorde en snabb kontokoll för att se exakt hur mycket jag kunde spendera i detta lilla varuhus idag, si så där 5 dagar till lön. 199:-. Wow. Det blev en latte, sedan kollade jag på när A1 shoppade. Kul, verkligen. Det är fantastiskt okul att få lön på en måndag. En hel helg utan chans att shoppa något alls.

Hade jag haft pengar hade jag nog köpt det här till något av barnen i bekantskapskretsen, jättesöt!

I går köpte jag Tjuvlyssnat-boken på Pocket Shop. Den är rolig. Min favorit på sidan just nu är följande:
Mamma går på tunnelbanan med sin son ~3. Redan när de kommer in i vagnen skriker barnet hysteriskt. Barnet fortsätter skrika efter att de satt sig ner. Efter ett tag börjar folk skruva på sig och byta plats. Mamman försöker muta med godis, biobesök och hota med indragen tv.
Mamman (ställer sig till slut upp): Alltså, jag fattar att ni hatar mig och Daniel just nu. Tro mig, innan jag fick barn hatade jag också barn som skrek på offentlig plats. Men jag har ingen jävla aning om hur jag ska få tyst på honom. Jag har försökt med allt. Någon som har några tips?
Tystnad.
Gammal tant (som suttit och skakat på huvud och sett sur ut): Jag har hört att det finns många som vill adopotera just nu. Min dotter sa i julas att det var trendigt. Det är mitt tips!
(www.tjuvlyssnat.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar