måndag 5 mars 2007

Fortfarande förkyld. Blä. Jag sitter och slösurfar nu när jag egentligen borde a)jobba lite hemifrån eller b)se något mer avsnitt av Vita huset. Undrar vilket det kommer att bli... Dessutom måste jag fundera ut någon intressant maträtt till middag också. Och ja, det blir ofta middag så här sent, och senare lär det bli.

På fredag ska jag gå och se genrepet av Melodifestivalen. Lite av en tradition nu faktiskt, tredje året i rad. Jag vet inte vem jag hejar på ännu, det finns några stycken som jag gillar.

Måns Zelmelöw:


The Ark:


Marie Lindberg:


Och givetvis, Andreas Johnson:


Svårt att avgöra. En av dessa kommer att vinna dock. Allt annat vore en skandal. Förmodligen vinner The Ark, och det är väl de som jag håller minst på av dessa kandidater. De kan få ganska mycket röster ute i Europa, visst, men det kan Måns få också. Eller någon av dem. De är faktiskt så pass bra. Punkt.*

*Spoken as a true professional. Eller inte. Jag är en sådan där typisk lekman "Jag vet vad jag gillar." Och dit hör inte låtarna av Anna Book eller Sanna Nielsen. Sorry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar