lördag 31 mars 2007

I går var jag på Cirkus och såg på Björn Skifs. Riktigt bra, kan den killen sjunga eller vad? Jag har gillat honom minst lika länge som Orup. Han kan sjunga allt. Och så är han rolig också. Me like.

I dag var jag på Älvsjömässan med Svärmor och kollade in en massa nya växter. Jag har inte tänkt att köpa så mycket*. Jag kom hem med oranga kallor (jag vet att det är gula på bilden till höger, men jag hittade inga liknande under mitt googlande), 2 olika pelargonier och någon sorts ormbunke som blommar.

Sedan åkte vi till Plantagen och där köpte jag rosor, jord och penséer. Sammantaget var det här en ganska dyrbar dag. Men snygga blommor blev det! På bilden till vänster kan man se rosen Ingrid Bergman. Jag köpte också en vit, men den minns jag inte vad den hette.

* Berömda sista ord. Ordet "köpstopp" har hörts i både detta och svärmors hushåll. Attans bara att vi aldrig lyssnar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar