söndag 19 augusti 2012

TV-tittande

Nu har jag börjat kolla på The Newsroom. Redan nu kan jag säga att Aaron Sorkin definitivt har talets förmåga. Men det visste jag ju redan via The West Wing, bästa TV-programmet som finns.

Jeff Daniels är ingen Martin Sheen, Will McAvoy är ingen Josiah Bartlet. Men jag är helt klart villig att ge serien en chans. Jag förstår dock fortfarande inte varför Studio 60 on the Sunset Strip inte funkade och fick en andra säsong. Det var en serie som jag gillade. Inte det bästa han gjort, men bra. Jag har skrivit det tidigare, men inledningsscenen till första avsnittet, med Judd Hirsch, är helt suveränt.

Sorkin har en förkärlek för att ta in skådespelare från sina tidigare serier i nya serier. Jag ser fram emot att få se Bradley Whitford och Matthew Perry. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar