söndag 19 augusti 2012

Ja, men hur var den då...?

Ja, filmen alltså. The Hunger games. Vän av ordning minns kanske att jag var skeptisk till boken och det gick ända fram till Egyptenresan i mars innan jag köpte och boken. Så här i efterhand kan det verka ganska korkat eftersom jag sträckläste fanskapet och nästan glömde av min familj på flyget ner och den kvällen på hotellet. Med andra ord kan man dra slutsatsen att jag verkligen gillade boken. Det bästa jag läst i år - förutom Cirkeln och Eld. Förstås. Läs dem - om du inte redan gjort det!

Filmen kändes kort. De skalade av ganska mycket bakgrund och jag tyckte att de nästan gjorde Katniss lite väl socialt kompetent. :) Bra val av skådespelare till de olika rollerna. Jag gillade verkligen Woody Harrelson som Haymitch, visste inte att det var han som spelade den rollen. Boken var bättre, men jag gillade filmen. Och jag vet att jag kommer att ha en diskussion med A1 angående ymnighetshornet och lite andra grejer.

Nu ska jag sova, ty i morgon reser Maken och då måste jag komma på några roliga saker att göra med Pusselbitarna. Är vi bara hemma kommer vi förmodligen att tråka ihjäl varandra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar