torsdag 9 augusti 2012

Sömn

Pojkarna var rätt trötta både igår och ikväll, i synnerhet P1. Det beror ju förmodligen på att de börjat gå till förskolan igen. P2 verkar inte lika påverkad av att gå iväg som P1 gör. P1 blir mycket tröttare och vill inte göra något efter vi hämtat dem. I morgon ska de inte gå dit och det tycker nog P1 är skönt. P2 däremot, vill helst av allt gå dit. Bara han slipper kissa där. :) Han har väldigt svårt för att gå på toaletten med andra än oss.

Maken förutspår att pojkarna vaknar tidigt i morgon och visst, det stämmer nog. Men just nu är det skönt att de somnat. :)

Idag när jag och Maken var nere i Spånga centrum såg jag att barnklädesbutiken var öppen och vi tog en sväng dit. Det visade sig att de hade tokrea och jag plockade på mig en del. Vindjacka med lite regnskydd, vind-/regnbyxor, ett par byxor, ett fleeceunderställ och två snygga tröjor för totalt 503 kronor. Som hittat! Jag ska försöka lägga upp foton på dem senare.

I morgon ska jag träffa J och gå lite på stan. Bio kan det också bli, vi får se. Hon är gräsänka i helgen och då passar vi på att ses. :)

På förmiddagen har jag utlovat bakning. Jag köpte lite olika strössel och "butter scotch mix" på Panduro i Uddevalla och jag är nyfiken på hur det blir på några cupcakes. Eftersom mitt nya liv startat denna vecka kommer jag nog inte att provsmaka så där jättemycket, men jag får väl se hur pojkarna reagerar, om de blir superäckliga eller inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar