lördag 18 augusti 2012

Lördag...

Sista hemmadagen på semestern för Maken - han åker på kurs i morgon bitti - och det har märkts. Pojkarna har varit ganska stirriga och bråksugna hela dagen - och jag har varit ganska lättirriterad själv, måste jag erkänna.

Vi har varit ute i trädgården och rensat bort alla nedfallna plommon och äpplen, ätit pannkakor till lunch och tagit en promenad ner till det lokala konditoriet för en avslutning av sommarlovet/semestern.

Nu springer barnen nakna genom vattenspridaren och jag ska in och ta hand om en maskin tvätt.

Har pratat med J om att gå på Popaganda och se Thåström på fredag. Vi får se hur det blir. Vore kul.


2 kommentarer:

  1. Åh, Thåström, det hade jag velat gå på, typiskt att jag är uppbokad redan, hoppas ni får det kul. Blir det mycket frukt?

    SvaraRadera
  2. Har sett honom en gång tidigare bara, men J är ett riktigt stort fan. Han är ju ruskigt bra.

    Frukt? Hur mycket som helst. Tyvärr blir väldigt mycket av den dålig. Ska dock i alla fall gå ut och plocka lite plommon från trädet i morgon - funderar på att göra chutney.

    SvaraRadera