tisdag 28 augusti 2012

Tisdag kväll

Nu kunde jag ha stått framför Grönans scen och kolla på Winnerbäck en gång till. Nu är det extranummer... Istället sitter jag här i soffan, kollar på The Newsroom och lyssnar efter ljud från Pusselbitarnas rum.

Jag säger inte att det hade varit bättre på Grönan... bara annorlunda. :)

Det blev en eftermiddag i Bromma Blocks. Pojkarna fick varsin kaka och Mer eftersom de var rätt trötta efter förskolan. P2 somnade t o m i mitt knä på bussen. Under bussturen fick jag ett samtal från en vän som bad mig komma in och vicka ett par dagar, det ska blir kul. Eventuellt kommer det att behövas en lärare där framöver också... När vi träffat Maken och skjutsat honom till flyget åkte vi tillbaka till Blocks och åt middag. Efter en liten lekstund åkte vi hem.

Nattningen går faktiskt bra nu *ta i stooort trästycke*. Pyjamas, tandborstning, läsning av två böcker, in till deras sängar och sedan höra tjafs i tio minuter. Sedan sover de faktiskt.

Snart två avsnitt kvar av första säsongen av The Newsroom. Jag längtar efter säsong 2. Det blir ett avsnitt till nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar