torsdag 30 augusti 2012

Gott? Gott-gotti-gott-gott

Vi har precis ätit middag, kokt kyckling, currysås och bulgur. Och oh-my-god så gott det var! Vet inte om det var p g a otrolig hunger från min sida, men det var supersmarrigt. Kycklingen kokade jag i förra veckan och frös sedan in den. Idag tog jag fram den och gjorde en snabb currysås till. Jag hittade den här. Jag lade till lite salt och peppar bara.

Pojkarna åt också, P1 nästan hela portionen medan P2 faktiskt åt rubbet - det sista med sked för att få med allt! Ganska imponerande, med tanke på att han började säga att han var mätt och började diskutera hur många mer gafflar mat han skulle behöva äta redan i början av måltiden...

Första jobbdagen gick bra, över förväntan t o m. Sköna elever allihop. Det verkar som om skolan skulle vilja få in mig någon mer dag, men det hänger på om jag får något annat jobb. Och det skulle ju vara skönt med något fast.

3 kommentarer:

  1. Underbart när tallrikspetande barn äter till sista slicken! Lycka till med nästa måltid och med jobb!

    SvaraRadera
  2. Fast du skrev ju iofs inte att din pusselbit brukar peta i maten. Det brukar min minsting däremot, och när han slurpar lasagne eller surströmmingsmacka så blir det jubel i mamman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det händer ganska ofta att de petar i maten, båda två, tro mig. Därför tycker jag att det superintressant att de båda, men i synnerhet Storebror, fullkomligt vräker i sig mat på förskolan... :)

      Just nu verkar det vara just kokt kyckling och köttfärssås med makaroner som är favoriten. Och gröt av olika slag, intressant nog. :)

      Radera