torsdag 23 augusti 2012

Nattningen...

Smidigaste läggningen hittills, tror jag. Strax innan sju började jag med att duscha P2. Att han blev först beror främst på att P1 var så förbannad på P2:s förmåga att förstöra hans legokreationer och ville nu - fyra timmar efter att han kommit hem och sett att de var lite trasiga - bygga upp dem. Att det råkade sammanstråla med duschning och nattning var säkert bara en slump (och månen är säkert gjord av grön ost...)

Duschning gick bra, tandborstning likaså. Sedan kom vi till bokval. P1 ville läsa böcker med pussel, jag sa nej. Då lade sig P1 på sin säng och skrek. Till slut sa jag att jag och P2 skulle läsa böcker. Då kom P1 krypande stegvis och var med. Till en början låg han bredvid och "läste" en annan bok, men ju mer spännande det blev i boken jag läste för P2, ju mer intresserad blev P1. Till slut låg de på varsin axel och lyssnade.

Efter fyra böcker med Prick och Fläck, Alfons Åberg och Emma bar jag in dem till sina sängar. Lite tjafs, lite kliande på P2:s rygg och en tillsägelse om att ligga ner och inte prata så högt men sedan somnade de. Klockan är inte ens 20.30. Halleluja!

2 kommentarer:

  1. Läggning kan vara lite jobbigt, blir ibland konfliktfyllt här också.
    Vad tidigt pojkarna somnade! :) Med lite tur somnar vår dotter vid 21.30, oftare senare.

    SvaraRadera
  2. De somnar ganska tidigt när de varit på förskolan hela dagen, det verkar vara riktigt uttröttande.

    SvaraRadera