söndag 2 september 2007


Igår tittade jag och Maken på Storm. Den var ganska bra, i synnerhet för att vara en svensk film. Jag gillar verkligen Eva Röse i filmen - Hon skulle faktiskt bli en bra Lisbeth Salander! Det är en ganska mysko film. Jag vet inte riktigt vad det är de ville göra med filmen: lite action, lite psykologisk skräck, smårolig, en aning seriemotiv... men den är bra. Jonas Karlsson var riktigt läskig.

Jag såg i DN idag att någon föreslog att Jakob Eklund skulle spela Mikael Blomkvist i filmatiseringen. Det kan faktiskt funka. Jag har alltid gillat honom.

2 kommentarer:

  1. Åh, visst är den bra!!?? Jag såg den på bio för över ett år sedan och igen för några månader sedan. Mår alltid lite illa efteråt, men shit va den griper tag! Bland de bästa svenska filmerna jag har sett!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju bra skådespelare i den. Det jag verkligen gillar är dock fotot. När de filmar i Vänersborg är det väldigt snyggt gjort. Jag var där ganska mycket förr (bodde i Uddevalla när jag var yngre) och jag har aldrig sett stan så spöklik & öde. Bra jobbat!

    SvaraRadera