torsdag 6 september 2007

Träna

Nu har jag tränat tre pass på Friskis den här veckan. Det känns faktiskt riktigt bra! I kväll när jag kom ut från lokalen kände jag den där känslan av att gå på moln. Jag hade så jäkla energi! Synd bara att den gick ur mig när jag satt på tåget på vägen hem. Hade jag gått lite längre hade jag förmodligen varit piggare.

Mitt favvopass är skivstångsjympa. Det är inte så mycket rörelser att lära sig, och det är så skönt att ta ut sig med tunga vikter på slutet av passet.

Min målsättning är att träna två pass i veckan. Jag vill inte känna mig låst av att träna oftare än så. Det är en bra början, säger jag att det ska vara mer så kommer det förmodligen sluta med att jag inte tränar alls.

Jag försöker även att inte äta fikabröd på jobbet (eller någon annanstans heller för den delen). Det har funkat nu sedan jag började jobba efter semestern i alla fall. Hoppas att det håller i sig ett tag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar