fredag 28 september 2007

Veckans favoriter…

5 låtar som jag lyssnar på just nu:

Mange Schmidt – Jag talar ut. Underbar text. Första gången jag hörde den skrattade jag högt. I synnerhet raden "Ja, nu vill jag göra porr". Det är inte ofta citat från Linda Rosing hamnar i låttexter… Jag ska köpa skivan i eftermiddag.

Avril Lavigne – Girlfriend. Grymt bra takt att ha i spelaren när jag är ute och går.

Brad Paisley – Tics. Lite country är (nästan) aldrig fel. Hyllning till Systerdotter S som kommer & hälsar på i helgen. Hon gillar Braddan skarpt, och tack vare tips från henne gör även jag det.

Gwen Stefani – 4 in the morning. Bra låt, helt enkelt.

Blake Lewis – You give love a bad name. Han som borde ha vunnit American Idol i år. Kul kille, och dessutom söt & sjunger bra.


Konstanta bubblare:

Jeff Buckley – Hallelujah. Goes without saying… Om man någonsin skulle förklara smärta så räcker det att spela upp denna låt.

Winnerbäck & Miss Li – Om du lämnar mig nu. Även denna skiva ska införskaffas i eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar