söndag 22 november 2009

Söndagen

Först och främst: Jag är lyrisk.Kommer precis hem från en körkonsert med Jessica Folcker, Tomas Ledin och... Tommy Körberg. Slutnumret var givetvis Anthem och my God, har han fortfarande röst eller vad?

Överlag en mycket trevlig föreställning med Sjung nu!-kören. Jag hade gåshud redan under första låten, med två mycket duktiga kvinnliga solister som gjorde en Michael Jackson-cover. Men som sagt, min personliga höjdpunkt var när jag äntligen fick höra Anthem live med Tommy Körberg.

Det var ganska många i kören, närmare 1000 duktiga personer. Kören var mycket väl ledd av Putte Nelson och Lars Axelsson. En vän är med och sjunger här och därför var jag och M där.

Vid ettiden träffade jag som tidigare nämnts A1 och vi tittade till att börja med på garn till en ev ny sjal åt mig. Inget inköptes, men vintern är ung ännu. Därefter promenerade vi till Gamla stan och drack te och åt briocher på Chaikhana. Där förekom även dagens kändistittande, Michael Nyqvist dök upp. Han fick ingen plats men gick med inköpt te.

De var för övrigt mycket försiktiga med att ge oss ett bord. Vi fick ett bord, men vi skulle skynda oss. Bordet var nämligen bokat till 2½ timme senare. Nog för att jag kan tänka mig att långfika, men det fanns ju annat på min agenda denna dag...

Nej, nu måste jag hitta något att äta. Jag är vrålhungrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar