måndag 16 november 2009

Kvällen

Ja, det var som jag trodde. Upp 0,2 kg på VV. Det är dock något jag kan förlika mig med, för det är bara att ta bort det till nästa måndag!

Ska strax gå ner och se på TV. Jag har spelat in alla avsnitt av The Mentalist och True Blood. Nu har jag bara 1½ avsnitt kvar av The Mentalist, sedan ska jag - äntligen - se den andra serien. Jag har hört och läst så mycket gott om serien i allmänhet och Alexander Skarsgård i synnerhet.
Igår kom suget igen att se om The West Wing från början. Jag saknar persongalleriet i denna underbara, bästa serie. Jag kommer nog att se ett eller två åt gången nu framöver. Bartlet for President!

Igår såg vi även en film, Rachel getting married. Huvudpersonen heter, ganska otippat när man inte vet så mycket om filmen innan, Kym och spelas av Anne Hathaway. Hon blev Oscarsnominerad för rollen och det kan jag förstå. Hon spelar en kvinna som befinner sig på ett behandlingshem för att bli fri från sitt drog- och alkoholmissbruk. Nu ska dock hennes syster gifta sig och Kym ska hem på permission. Hennes familj är inte den mest stabila och det finns mycket som vilar under ytan. En otrolig skuld från Kyms sida, inte minst.

Jag tyckte att den var bra, men lite seg emellanåt. Maken tittade bara på mig efter att filmen var klar och sade: "Du tyckte inte att den var lite väl svart?" Jag tycker inte att det är en typisk Hollywoodfilm med en början, mitt och slut, det här kändes mer som ett nedstick i en familjesituation. Båda systrarna spelas mycket bra.

I min enfald trodde jag när jag först hörde om filmen att detta var en filmversion av en bok skriven av Marian Keyes. Men nej. Jag blandade förmodligen ihop två titlar av samma författare, Rachel's Holiday och When Lucy Sullivan got married. Det är en annan bok som ligger och gnager i bakhuvudet också, om ett ganska misslyckat bröllop med en berusad tärna, men jag kommer inte på vilken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar