måndag 9 november 2009

Ordmoln

Nu har jag snöat in på ordmoln igen. När jag träffade J förra helgen pratade hon om att göra något sådant till något av deras rum, att ha ett ordmoln som dekoration. Jag började spåna på att ha något sådant i köket (även om vi numera inte har så många lediga väggar eftersom vi äntligen hittat skåpet med stort S). Vad skulle jag då ha på en köksvägg som är typiskt mig? De två första valen var snabba. Kladdkaka...

eller tryffel. Att det var samma färgskala tänkte jag faktiskt inte på när jag sparade ner dem.

Sedan började jag fundera på vad Maken skulle anse var typiskt mig i köket. Pasta med köttfärssås eller Potatis-och purjosoppa. Men det skulle väl inte ge ett snyggt ordmoln - eller...?



Nu ska jag i alla fall gå och göra en gryta med entrecote, champinjoner, lök och lätt-creme fraiche. Men jag gör inget moln av det receptet. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar