måndag 9 november 2009

Söndag kväll


Ikväll såg vi första delen av John Adams på SVT1. Serien har fått ett helt gäng Emmys, om jag minns rätt från TV-trailern: 17, och jag förstår fullkomligt varför. Jag har sett ett avsnitt och är bedårad. Paul Giamatti och Laura Linney, två av mina favoritskådespelare. Amerikansk historia utspelandes kring Boston Tea Party. Mums för en historielärare.

John Adams är berättelsen om USA:s andre president och hur han kom att bli detta. Inte den president som är mest känd utanför USA:s gränser kanske. Men ändock en spännande historia.

Söndagar, 21.15, SVT1. För att komma ikapp till nästa söndag rekommenderar jag SVT Play där avsnitten kommer att finnas. Se dem!

Edit: Jag lade till en länk och en bild. Faktum kvarstår: se serien!

2 kommentarer:

  1. Jag missade igår men ska se serien på Svt play - bra att det finns.
    Skönt att du mår bättre!

    SvaraRadera
  2. Ja - se den! Bra, bra, bra :)

    Jag kunde ju inte vara sjuk resten av året, även om jag faktiskt trodde att det skulle hänga i såpass länge.

    SvaraRadera