tisdag 10 november 2009

Lindex...

Jag har haft en hatkärlek till den affären ganska länge. Visserligen hittade jag min finaste långklänning där, men å andra sidan har jag köpt så mycket där som bara gått sönder ganska omgående också.

Nu har de nog gjort bort sig ganska ordentligt. En ny kollektion som de tagit fram ska bara finnas i storlekarna S (36-38)och M (40-42). För större storlekar då? Jo:
"För kunder över storlek 42 rekommenderar Sofia Brax Lindex märke för storvuxna kvinnor."
Ursäkta, men jag anser nog att det är en viss skillnad på att handla på den storvuxna delen och att handla i den "vanliga" delen av Lindex. Eller, som jag kommer att göra efter det här - inte handla på Lindex över huvud taget.

3 kommentarer:

  1. Eller hur!!
    Tack så mycket Lindex!!! =(
    Borde även bojkottas av dem som bär S och M.

    Agneta

    SvaraRadera
  2. Värdelöst! Tack för upplysningen, trodde Lindex hade ett annat målgruppstänkande, även om jag håller med om att kvaliteten inte alltid är den bästa. Själv hamnar jag strax över den gränsen, där de uppenbarligen tycker att normala ligger.

    Jag är överhuvudtaget mycket besviken på affärer. Jag är visserligen större än vissa... men faktiskt inte modell SUPERFET så folk vänder sig om på gatan, typ!

    Det är nästan bara Kappahls storavdelning som gäller, suck, inte det bästa för självförtroendet :(
    Men jag blev upplivad av att handla några "normala" blusar på Indiska nyligen.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar inte det med "storväxta" avdelningar. Varför kan inte affärerna gå upp en storlek (minst) när det gäller de "vanliga" kläderna? I USA är de bättre med storlekar. Jag gillar att gå in i en affär och kunna välja ett likadant plagg som en smalare vän valt.

    Dessutom har jag problemet att jag behöver lite större storlekar på byxor och kjolar och "vanliga" storlekar på tröjor etc. Onödigt att behöva gå till olika avdelningar!

    Indiska är bra på den punkten, jag gillar dem.

    SvaraRadera