måndag 16 november 2009

Måndag

Sitter vid perrongen på Spånga station och väntar på tåget. Dags att åka in till stan för veckans vägning på VV. Jag är dock inte så säker att det blir ett minusresultat idag.

Igår var jag och Maken hemma hos A1 och åt frunch. Jag bör inte säga brunch säger A1 eftersom det har en svensk motsvarighet. Jag är helt och hållet för att använda svenska ord i alla möjligaste mån. Förespråkar det t o m. Gott var det i alla fall. Och mättande.

Därefter blev det bilresa till Taxinge för årets första julmarknad. Lite skumt tycker jag, det är ganska tidigt. Hur som helst så köpte jag ingenting, förutom deras berömda fikabröd. Kön till slottet var för lång, enligt Maken, men de hade en liten fillial i en av bodarna. Gott, men jag var fortfarande mätt efter våfflorna hos A1 och åt inte upp.

Nej, nu kommer tåget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar