tisdag 30 oktober 2007

Det har inte varit allt för mycket action här på sistone. Inte så mycket att skriva om, går till jobbet, sitter där en djäkla massa timmar, går hem, sover... Jag ser ljuset i tunneln dock. Jag har inte lika många arbeten kvar att rätta som jag hade förra veckan vid den här tiden. Kanske 30 kvar. Puh.

I morgon blir det äntligen skolmässan. Jag ville få rättat bort det mest angelägna först, så att jag kan gå dit och bara vara några timmar.

I morgon blir det även influensaspruta för tredje året. Jobbet vill inte att vi ska bli för sjuka, så de fixar dit en sköterska. Helt OK med mig. Jag har en viss fobi för sprutor, men det har blivit bättre och bättre. Det gäller att kolla bort, slappna av och ha någon bra låt i skallen.

Det finns några saker som jag verkligen *vill* skriva om, men det blir senare. My lips are sealed, for now.

Jag fotade lite i söndags. Jag har fortfarande kvar min fascination för gula löv mot blå himmel. Förmodligen finns den kvar så länge det finns löv på träden. Mycket vacker kombination!

Jo visst ja - jag köpte en jacka igår. Inte den roligaste kanske, men den känns varm & skön. Armégrön, typ Fjällräven-grön. M som var med mig röstade mot en röd jacka igen eftersom jag hade en senast. Variation! utropade hon. Jag tycker nog att jag är mest till min fördel i rött, men jag ger väl den här en chans. Maken ansåg dock att den var lite basic när han fick se den. Vad sägs?

Slutligen har jag fått filmen jag beställde härom dagen. Jag är nu stolt ägare till M: Jakten på en mördare. Nu ska jag bara se till att Maken ser den med mig. Aldrig förut har det varit läskigt att höra I bergakungens sal... Det tar ett litet tag att ladda ner den, men värd att lyssna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar