Dags för vikingar!
Heltidsarbetande lärare och mamma med (viss) tro på mänskligheten. Also featuring: Pusselbitarna & Maken.
Visar inlägg med etikett filmer. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett filmer. Visa alla inlägg
söndag 13 februari 2011
Söndagsfilm
Vi blev bjudna på eftermiddagsfika hos grannar och när vi gick hem hade vi fått låna en film av deras son: Draktränaren. Det blir eftermiddagens film.

Dags för vikingar!
Dags för vikingar!
torsdag 6 januari 2011
Slarv...
Jag har inte uppdaterat vare sig filmer jag sett eller böcker jag läst på ett bra tag nu. Måste justera detta. Får se när jag får tid. Nu har det varit så enkelt att uppdatera bloggen via telefonen och då tänker man inte på hur det ser ut.
Nu ska jag i alla fall se Varg med Peter Stormare. Får se om jag ser klart den.
Nu ska jag i alla fall se Varg med Peter Stormare. Får se om jag ser klart den.
söndag 18 april 2010
Söndag i sängen...
... yeah, *right*. Inte mycket vilande idag trots förkylning och andra små krämpor.
Årets första cykeltur ner till centrum för brunch. Därefter hem och jobba i trädgården. Om man tittar på hur liten trädgården faktiskt är, kan man vara förvånad över att den tar så mycket tid. Nio säckar löv, pinnar, björnbärsbuskar och plommonträd blev det.

Jag har varit mycket elak mot björnbärsbusken, det ska bli intressant att se om den vill ge mig några bär i år när jag klippt ner den så mycket.
Vårt plommonträd är mycket bra på att sprida sig via kärnor. Jag har grävt upp fyra eller fem plantor idag som fanns på helt fel ställe och slängt dem. Vi har kvar tre eller fyra mindre plommonträd, och så originalträdet, så klart.
Förutom grävarbete och klippning har jag även hängt ut vårens första tvätt. Kommer att lukta mynna när jag tar in det senare. Hoppas mina jeans hinner torka, annars får de slötorka inne över natten.
Nu tar jag det lugnt. Färgar lite hår, ugnssteker lite Bosarpskyckling och grämer mig ganska mycket över att vi inte såg klart "Moon" innan vi var tvungna att lämna tillbaka den.
Vi hyrde även "Away We Go"
(http://www.imdb.com/title/tt1176740/) men vi såg inte den heller. Vi har varit sjukt trötta hela helgen, när det väl varit kväll. Det är dock en film jag är nyfiken på och jag kommer att hyra om den.

Nu: slutplanering av morgondagens lektioner och sedan de två sista avsnitten av "Bones", säsong 1. Det har inte blivit av, men nu jäklar!
Årets första cykeltur ner till centrum för brunch. Därefter hem och jobba i trädgården. Om man tittar på hur liten trädgården faktiskt är, kan man vara förvånad över att den tar så mycket tid. Nio säckar löv, pinnar, björnbärsbuskar och plommonträd blev det.
Jag har varit mycket elak mot björnbärsbusken, det ska bli intressant att se om den vill ge mig några bär i år när jag klippt ner den så mycket.
Vårt plommonträd är mycket bra på att sprida sig via kärnor. Jag har grävt upp fyra eller fem plantor idag som fanns på helt fel ställe och slängt dem. Vi har kvar tre eller fyra mindre plommonträd, och så originalträdet, så klart.
Förutom grävarbete och klippning har jag även hängt ut vårens första tvätt. Kommer att lukta mynna när jag tar in det senare. Hoppas mina jeans hinner torka, annars får de slötorka inne över natten.
Nu tar jag det lugnt. Färgar lite hår, ugnssteker lite Bosarpskyckling och grämer mig ganska mycket över att vi inte såg klart "Moon" innan vi var tvungna att lämna tillbaka den.
Vi hyrde även "Away We Go"
(http://www.imdb.com/title/tt1176740/) men vi såg inte den heller. Vi har varit sjukt trötta hela helgen, när det väl varit kväll. Det är dock en film jag är nyfiken på och jag kommer att hyra om den.
Nu: slutplanering av morgondagens lektioner och sedan de två sista avsnitten av "Bones", säsong 1. Det har inte blivit av, men nu jäklar!
Handlar i stora drag om...
filmer,
Foton,
trädgården,
vårkänslor
lördag 17 april 2010
Lördag
Däckbyte, frunch och trädgården. Den ordningen kommer saker att ske idag, även om jag helst sett att maten kom först...
Dessutom ska jag skriva på uppsatsen idag också, måste komma vidare med den så jag blir klar.
Började se "Moon" igår men vi var båda så sjukt trötta så vi gick och lade oss vid tiotiden. Helt OK film so far, vi får se hur den slutar senare.
Dessutom ska jag skriva på uppsatsen idag också, måste komma vidare med den så jag blir klar.
Började se "Moon" igår men vi var båda så sjukt trötta så vi gick och lade oss vid tiotiden. Helt OK film so far, vi får se hur den slutar senare.
Handlar i stora drag om...
Allmänna funderingar kring dagen,
filmer,
kan någon vara snäll och gå och skaffa mig en latte...?,
Ledighet
fredag 16 april 2010
Nu ska vi se "Moon"
(http://www.imdb.com/title/tt1182345) med Sam Rockwell i huvudrollen. Jag är lätt skeptisk, men Maken säger att den ska vara bra.
Jag brukar gilla honom. Han är för övrigt med i "Iron Man 2", då spelar han konkurrent till Robert Downey jr:s figur Tony Stark.

(http://www.imdb.com/title/tt1182345) med Sam Rockwell i huvudrollen. Jag är lätt skeptisk, men Maken säger att den ska vara bra.
Jag brukar gilla honom. Han är för övrigt med i "Iron Man 2", då spelar han konkurrent till Robert Downey jr:s figur Tony Stark.
Handlar i stora drag om...
DVD-filmer,
filmer
lördag 26 september 2009
Hösttankar
Underbart väder idag, solen skiner och det är ganska varmt. För mig är det ändå höst, idag är det nämligen dags att ta in trädgårdsmöblerna.
Jag har precis tvättat dem och nu är det snart dags för träoljan. En liten paus först bara.
Ikväll ska vi gå på bio med J&M, det blir "Flickan som lekte med elden". Före det blir det libanesisk middag på Regeringsgatan. Mums!
onsdag 28 november 2007
Jag ska på bio. Undrar vad det är som jag ska se... Kul att det finns några fördelar med att ha Medmera-kort.Hej!Det finns en plats reserverad för dig och en vän måndag 3 december klockan 18.30 på Bio Victor i Filmhuset, Borgvägen 1-5, Gärdet.
En trevlig biokväll önskarCoop MedMera
I ett annat e-postmeddelande jag fick skulle det tydligen vara förhandsvisning av Ping-pongkungen den 5/12 och jag undrar om det inte är den jag ska se även på måndag. Jag har i alla fall för mig att jag har sett någon kort trailer för den och den verkar sebar.
Inte denna ping-pongkung dock, men klippet är imponerande:
tisdag 30 oktober 2007
Det har inte varit allt för mycket action här på sistone. Inte så mycket att skriva om, går till jobbet, sitter där en djäkla massa timmar, går hem, sover... Jag ser ljuset i tunneln dock. Jag har inte lika många arbeten kvar att rätta som jag hade förra veckan vid den här tiden. Kanske 30 kvar. Puh.
I morgon blir det äntligen skolmässan. Jag ville få rättat bort det mest angelägna först, så att jag kan gå dit och bara vara några timmar.
I morgon blir det även influensaspruta för tredje året. Jobbet vill inte att vi ska bli för sjuka, så de fixar dit en sköterska. Helt OK med mig. Jag har en viss fobi för sprutor, men det har blivit bättre och bättre. Det gäller att kolla bort, slappna av och ha någon bra låt i skallen.
Det finns några saker som jag verkligen *vill* skriva om, men det blir senare. My lips are sealed, for now.
Jag fotade lite i söndags. Jag har fortfarande kvar min fascination för gula löv mot blå himmel. Förmodligen finns den kvar så länge det finns löv på träden. Mycket vacker kombination!

Jo visst ja - jag köpte en jacka igår. Inte den roligaste kanske, men den känns varm & skön. Armégrön, typ Fjällräven-grön. M som var med mig röstade mot en röd jacka igen eftersom jag hade en senast. Variation! utropade hon. Jag tycker nog att jag är mest till min fördel i rött, men jag ger väl den här en chans. Maken ansåg dock att den var lite basic när han fick se den. Vad sägs?
Slutligen har jag fått filmen jag beställde härom dagen. Jag är nu stolt ägare till M: Jakten på en mördare. Nu ska jag bara se till att Maken ser den med mig. Aldrig förut har det varit läskigt att höra I bergakungens sal... Det tar ett litet tag att ladda ner den, men värd att lyssna på.
I morgon blir det äntligen skolmässan. Jag ville få rättat bort det mest angelägna först, så att jag kan gå dit och bara vara några timmar.
I morgon blir det även influensaspruta för tredje året. Jobbet vill inte att vi ska bli för sjuka, så de fixar dit en sköterska. Helt OK med mig. Jag har en viss fobi för sprutor, men det har blivit bättre och bättre. Det gäller att kolla bort, slappna av och ha någon bra låt i skallen.
Det finns några saker som jag verkligen *vill* skriva om, men det blir senare. My lips are sealed, for now.
Jag fotade lite i söndags. Jag har fortfarande kvar min fascination för gula löv mot blå himmel. Förmodligen finns den kvar så länge det finns löv på träden. Mycket vacker kombination!

Jo visst ja - jag köpte en jacka igår. Inte den roligaste kanske, men den känns varm & skön. Armégrön, typ Fjällräven-grön. M som var med mig röstade mot en röd jacka igen eftersom jag hade en senast. Variation! utropade hon. Jag tycker nog att jag är mest till min fördel i rött, men jag ger väl den här en chans. Maken ansåg dock att den var lite basic när han fick se den. Vad sägs?
Slutligen har jag fått filmen jag beställde härom dagen. Jag är nu stolt ägare till M: Jakten på en mördare. Nu ska jag bara se till att Maken ser den med mig. Aldrig förut har det varit läskigt att höra I bergakungens sal... Det tar ett litet tag att ladda ner den, men värd att lyssna på.
Handlar i stora drag om...
filmer,
hemlisar,
I bergakungens sal,
inför skolmässan,
jobb,
shopping
onsdag 17 oktober 2007
Film, ofrivilligt bloggande och fotboll
Jag ska egentligen inte sitta här just nu. Kom precis upp för att kolla mailen innan jag & Maken, a.k.a Worldtraveller*, ska se Hot Fuzz. Jag skulle egentligen se Dr. Strangelove eller Hur jag slutade ängslas och lärde mig älska bomben** men jag räknar med att jag kan den. Jag har ju sett den i början av året och borde kunna hänga med bra i ev diskussioner under filmkursen som börjar i morgon.
Blev för övrigt glatt överraskad - Sverige gjorde 1-0 mot Nordirland under de 10 minuter som vi kollade på matchen. Heja!
* Han ska resa iväg. Igen. Denna gång en ny resa till Oslo.
**Det är ju en helt underbar film och jag gillar den. Titeln är en naggande god bonus. :)
Blev för övrigt glatt överraskad - Sverige gjorde 1-0 mot Nordirland under de 10 minuter som vi kollade på matchen. Heja!
* Han ska resa iväg. Igen. Denna gång en ny resa till Oslo.
**Det är ju en helt underbar film och jag gillar den. Titeln är en naggande god bonus. :)
Handlar i stora drag om...
DVD-filmer,
filmer,
fotboll,
ofrivilligt bloggande
onsdag 18 april 2007
Film och TV-serier
Det jag skulle vilja se nu är några bra filmförslag. Inte alltför våldsamt, inte för romantiskt. Absolut inte för mycket skräck. När jag kollar in Discshops sida på nya filmer hittar jag några förslag:
Under tiden hittade jag en TV-serie som verkade intressant - Revelations. Bill Pullman spelar huvudrollen. Jag har faktiskt funderat på vart karln tog vägen.
Jag märkte också att det kommer några nyinspelningar på Jane Austen-böcker. Northanger Abbey, Persuasion och Mansfield Park och verkar vara helt nya för i år. Tydligen är det någon serie på ITV. Vad jag har kunnat avläsa på IMDB så är ettan och tvåan helt OK om inte t o m bra. Den sista ska dock vara rätt dålig.
- Little Miss Sunshine har jag för mig att A1 sett (?), annars tror jag att den skulle funka.
- Marie Antoinette har jag i o f s sett, förmodligen också A1. Väldigt snygg, en dröm i rosa.
- Efter bröllopet vet jag inte så mycket om. Den är dansk och rollistan innehåller Mads Mikkelsen & Rolf Lassgård.
- Science of Sleep kanske? Dito som ovan. Jag har sett nån trailer och den verkar snyggt filmad. Förmodligen har A1 sett den. Fan också.
- Happy feet. Snyggt animerade filmer står alltid högt upp på min & Makens lista i alla fall. En av få saker som vi faktiskt kan enas om när det gäller film.
- Scoop. Jag har sett den, men jag gillar den. De gånger som Woody A pratar lite väl mycket kan jag helt enkelt koncentrera mig på något annat. Jag tycker att den här är bra. Jag gillar storyn och upplägget på filmen.
- Oskuld (Originaltitel Quincearnera). Den här har jag bara sett någon trailer på, men den verkar bra.
Under tiden hittade jag en TV-serie som verkade intressant - Revelations. Bill Pullman spelar huvudrollen. Jag har faktiskt funderat på vart karln tog vägen.
Jag märkte också att det kommer några nyinspelningar på Jane Austen-böcker. Northanger Abbey, Persuasion och Mansfield Park och verkar vara helt nya för i år. Tydligen är det någon serie på ITV. Vad jag har kunnat avläsa på IMDB så är ettan och tvåan helt OK om inte t o m bra. Den sista ska dock vara rätt dålig.
Handlar i stora drag om...
DVD-filmer,
filmer,
TV-tittande
tisdag 27 mars 2007
Träna
Det är alltid lite jobbigt för mig att ta mig till träningen, men när jag kommer därifrån... Vilken studs man får! Har precis varit på ett bra skivstångspass på Kungsholmen och allt känns super! Jag ärinte helt såld på lokalen, det var ganska trångt, men musiken var peppande. Det enda som fattas nu är middag och något att dricka så är livet gott.
Jag tänker varje vecka att jag ska träna mer, men just nu hinner jag inte. Det är också samma sak varje vecka. Jaja, bättre en gång än ingen gång.
Nu jobbar jag en vecka till, sedan bär det av till Prag för en långhelg. Oh så skönt att resa bort, även om det bara är för en kortare tid! Innan dess är det andra saker som gäller. Björn Skifs på Cirkus på fredag och Trädgårdsmässan på lördag. Full rulle alltså.
I morgon ska Maken ha hem pokergänget på middag och lite spelande. Med tanke på att det är jag som fått höra om hur bra det går att spela på nätet och att det är "som att stjäla godis från små barn", ser jag fram emot en filmkväll med J. Hon fyller för övrigt år idag - Grattis!
Jag undrar vad han tänker bjuda på för mat innan spelandet. Jag har inte hört något om någon middag, jag har i alla fall inte förberett något... hehe. Förmodligen kommer jag att spela den elaka frun som låter sin man svälta. Låt dem äta pizza!*
*eller kakor, vilket som passar dem bäst.
Jag tänker varje vecka att jag ska träna mer, men just nu hinner jag inte. Det är också samma sak varje vecka. Jaja, bättre en gång än ingen gång.
Nu jobbar jag en vecka till, sedan bär det av till Prag för en långhelg. Oh så skönt att resa bort, även om det bara är för en kortare tid! Innan dess är det andra saker som gäller. Björn Skifs på Cirkus på fredag och Trädgårdsmässan på lördag. Full rulle alltså.
I morgon ska Maken ha hem pokergänget på middag och lite spelande. Med tanke på att det är jag som fått höra om hur bra det går att spela på nätet och att det är "som att stjäla godis från små barn", ser jag fram emot en filmkväll med J. Hon fyller för övrigt år idag - Grattis!
Jag undrar vad han tänker bjuda på för mat innan spelandet. Jag har inte hört något om någon middag, jag har i alla fall inte förberett något... hehe. Förmodligen kommer jag att spela den elaka frun som låter sin man svälta. Låt dem äta pizza!*
*eller kakor, vilket som passar dem bäst.
fredag 23 mars 2007
Fredag kväll
Fredag kväll och ensam hemma. *Vad* ska jag göra? Jo, det här är en kväll för att se filmer med Hugh Grant. För tillfället håller jag på att se om Music and lyrics. Jag vill ge den en chans till. Enbart för att jag gillar honom. Sedan ska jag se om Om en pojke. Bara för att det är så mycket bättre. Som sista film får jag välja mellan Love, actually eller Two weeks notice. Alan Rickman är med i den förstnämnda, så det känns som om det kan bli den.
Slutligen, ännu ett citat från en låt ur Music and lyrics:
* Klyscha 1A
** Klyscha 1B
*** Huh?
Slutligen, ännu ett citat från en låt ur Music and lyrics:
Here we are two years later(http://www.metrolyrics.com)
Too late to turn back now
We gotta finish what we shouldn't have started*
We've got to walk away somehow
But it's easier said than done
When two hearts beat as one**
And three hearts are one too many***
That's why we shouldn't have ever begun
* Klyscha 1A
** Klyscha 1B
*** Huh?
Handlar i stora drag om...
filmer,
gräsänka,
Hugh Grant
onsdag 15 november 2006
Inte mer snack om musik just nu. Jag var på bio ikväll, något som inte hänt allt för ofta på sistone. det senaste jag såg var Farväl Falkenberg. Jag somnade. Synd, för filmen är mycket välgjord och vacker. Jag var dock så fruktansvärt mätt - vi åt libanesiskt innan och det var mycket mat. jag är dock ganska säker på att jag inte somnade utan bara dåsade. Innehållet i filmen minns jag nämligen.
Jag var och såg Scoop tillsammans med J2. En mycket överspelande Woody Allen, en söt Scarlett Johansen och en råsnygg Hugh Jackman. Hubba. Filmen var bra, t o m riktigt bra. Jag satt och vred mig i stolen, ibland av skratt, ibland av att Woody var så pinsam. Dock var han pinsam på ett bra sätt. Och full av såna där klassiska Woody Allen-citat av sorten "Jag var jude från början, men nu har jag konverterat till narcissismen." Kan man annat än att garva åt nåt sånt? Så typiskt honom.
700+ poäng till SF:s guldkort, den 1/12. Kommer jag att hinna? Ganska tveksam.
700+ poäng till SF:s guldkort, den 1/12. Kommer jag att hinna? Ganska tveksam.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)