torsdag 25 oktober 2007

Kalle djävla Blomqvist

Michael Nyqvist. Självklart. Jaja, det kunde ha varit värre.


Uppdatering: Jag gillar Michael Nyqvist i princip. Det har bara varit flera filmer med honom på sistone där han ska vara überkänslig och gråta mycket. Det hade varit kul om de hade vågat chansa lite mer med någon annan skådespelare. Han är duktig, gillade honom bl a i Svarta Nejlikan. Det är bara att gilla-la-la-la läget, antar jag. Jag kommer ju att se filmerna - böckerna är bland det bästa jag läst.


3 kommentarer:

  1. Ja, lite tråkigt kanske men du vet att jag hoppar jämfota av lycka över att det inte blev Persbrandt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det förstås. Men jag tror inte att det någonsin var på tal på allvar. Han passar inte. Verkligen inte.

    Jag tror mer och mer på att Jakob Ekelund hade varit ett bättre val.

    SvaraRadera
  3. vad sägs som samuel fröler? trodde han hade passat utmärkt faktiskt. Men tror också mikael nykvist kommer funka bra, som sagt, hellre han än persbrandt!

    SvaraRadera