onsdag 17 oktober 2007

GP visade Stureplansprofils namn i tidningen

Tja, vad säger man i ett sådant läge? Ojsan? Attans? Hoppsan? I och för sig. Killarna är dömda för brottet och då brukar ju media se det som att det fritt fram att outa dem. Jag trodde dock att det skulle ta liiite längre tid än så här. Å andra sidan så har de redan varit outade sedan det inträffade.

Jag såg idag att den vinnande parten i målet har en blogg, dock lösenordsskyddad. Fullt förståeligt. Jag vill uttrycka mitt förakt för de som gjort något sådant mot henne. Dessutom mitt stöd till henne och till alla andra i en sådan situation. Att orka kämpa vidare efter att ha misstrotts är starkt. All cred i världen!

4 kommentarer:

  1. äsch, det är ju bara att googla på orden "våldtäktsmännen stureplansprofilerna" så hittar man bådas namn rätt kvickt. ingen skugga över GP.

    SvaraRadera
  2. Nej då, olycksfall i arbetet bara. I

    alla fall den ene av dem har ju ansökt om skyddad identitet, stod det ju i domen. Sedan vet jag ju inget om hur lång tid sådant tar, men ändå.

    SvaraRadera
  3. SVD visade ju namn och bild på misstänkt pedofil igår, detta liksom övriga media. Ingen reagerade, detta trots att han inte var dömd. Dessa är i vart fall dömda, även om de förvisso antagligen är utsatta för en häxprocess. En hora som gillar och ägnar sig åt sadomasochistism plus gruppsex gång på gång saknar nog i de flestas ögon trovärdighet.

    SvaraRadera
  4. Nej. Alla, även horor som du uttrycker det, har rätt att säga nej och inte bli tvingad till något. Då förtjänar man trovärdighet. Då förtjänar man att bli lyssnad på. Då förtjänar man att inte bli ifrågasatt.

    Jag förnekar inte att jag befinner mig helt och hållet på tjejens sida. Jag har läst för mycket om hennes skador för att inte vara där.

    Slutligen tycker jag också att det är synd att tjejer som har någon sexualitet kallas för horor. Att gilla S/M och gruppsex är inte, och ska inte, vara detsamma som att bli tvingad till något utanför dessa ramar.

    SvaraRadera