fredag 26 oktober 2007

Aftonbladet: Helt rätt val av skådisar

Jens Peterson i Aftonbladet tycker att det är rätt rollbesättning. Och ja, i princip håller jag med. Det är en ganska bra tillsättning, i synnerhet Rapace som Salander. Det jag hakar upp mig på lite är när han skriver om Nyqvist:
... även om han filmat flitigare än de flesta andra de senaste åren är Nyqvist inte förknippad med en enda roll.
Nja. Jag tycker nog att han har spelat överhängande mycket förste älskare-roller... Är det inte fler än jag som tänker på smöriga roller när de tänker på Michael Nyqvist på senaste tiden? OK, förutom Svarta nejlikan.

Bara en tanke. Jag tror att det här blir bra.

(Liten kommentar: Detta skrev jag i fredags tror jag. Jag trodde att jag också lade upp det då. My bad...Några dagar försenat & inte alls så himla aktuellt. Skäms på mig...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar