onsdag 10 oktober 2007

Nej, jag lyckas inte skriva så mycket just nu. Mamma är på besök och då får jag slita till mig datortid. Övrig tid ska tillbringas med det ömma Moderskapet. Det gör jag i och för sig så gärna, men det finns en gräns för hur mycket shoppande jag pallar. Och mumlande.

Mamma är van vid att gå omkring i ett tomt hus & prata med sig själv. Inget ont i det, jag gör det, mina systrar gör det, min bror gör det... Däremot så hajar vi när man ska använda ensamrösten och när man använder konversationsrösten. Konversationsrösten är för övrigt inte den när man tittar ner i marken, böjer sig ner och mumlar.

Tro nu inte att jag ogillar min mor. Tvärtom, mamma är en av mina största hjältar. Hon har all rätt i världen att vara lite excentrisk på gamla dagar. Men jag måste få älta lite och just nu har jag valt detta forum... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar