söndag 10 juni 2012

Söndagen


En gammal ek på tomten -
det snyggaste med den är all kaprifol...
Idag åkte vi ut till Svärfar för att hjälpa honom med gräsmattor och rabatter en smula - mellan regnskurarna. Dels är han sjuk just nu och dels är han inte så pigg på att hålla på med rabatterna så mycket, det var mer Svärmors grej.

Maken klippte gräset och jag tog tag i en av rabatterna. Jag fattar inte hur så mycket gräs kunde ha tagit fäste i den, speciellt med tanke på att rabatten är högre än gräsmattan. Vi blev inte klara - långt ifrån - men det var en ok början.

Jag har x antal myggbett och ganska många småsår från alla rosbuskar jag hittade i gräset. Om man inte visste vilka blommor Svärmor gillade så visste man det efter idag, hittade fler och fler rosor ju mer gräs jag fick bort i rabatten... :)

Nu ska Pusselbitarna sova och deras föräldrar ska däcka i soffan - om de inte somnar tillsammans med Pusselbitarna vill säga...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar