lördag 23 juni 2012

Sammanfattning av midsommar

Kort sagt: Jag är fortfarande mätt. :) Höjdpunkterna rent matmässigt igår var den citron-och-limegravade laxen - hitta t ex recept här - och inlagd sill med citron och stjärnanis - här finns ett recept. Det var inte jag som hade ansvar för lunchen så jag är inte helt säker på exakt vilka recept som användes. Hur gott som helst var det dock.

Familjen i mitten är min. Lycka. :)
Barnen njöt i fulla drag. Allas uppmärksamhet - de enda barnen närvarande - och värdparet hade dessutom en mängd leksaksbilar att leka med. Succé. Vi gick till festplatsen och tittade på dansen kring stången. Jag fick med mig pojkarna i ringen en liten stund, P2 gick tillbaka till Maken ganska snabbt och P1 höll inte ut så länge han heller. Han upplyste mig i stället om att det fanns fiskdamm där borta och dit ville han gå... :)

Middagen fixade vi. Svärfar grillade oxfilé - som var riktigt fin - och jag gjorde en potatisgratäng, medan Maken gjorde en sallad. Gott, men jag var fortfarande mätt sedan lunchen och gjorde inte riktigt maten rättvisa.

Pusselbitarna somnade vid 23-tiden, tror jag, och det har vi fått lida lite grann för idag. Sedan vi kom hem på eftermiddagen har det varit en mängd bråk och tandagnisslan. Jag är dessutom ganska trött och därmed lättirriterad. Till råga på allt har jag halsbränna, något jag nästan aldrig får. Ick.

I morgon ska jag försöka komma iväg någonstans. Inte viktigt vart, bara jag kan få vara för mig själv en liten stund. Jag måste lämna igen ett par saker jag köpt på Intersport, så det blir kanske en sväng till Stinsen i Häggvik.

(Edit: Jag har lagt upp ett par bilder på andra bloggen...)

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. En lugn och skön midsommar. Bästa. :)

      Radera
  2. Härligt =) det är så här midsommar ska spenderas. Med god mat, barn och glädje!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur? Nästa år är det er tur att hoppa runt till små grodorna, det hoppas jag verkligen. :)

      Radera