söndag 3 juni 2012

Söndag...

Jag sitter i ca 15 minuter till på Espresso House i Bromma Blocks, sedan blir det veckohandel. Resten av familjen? Jo, de är hemma och bygger lego. Stort lego.

Maken får skylla sig själv lite, han har låtit Pusselbitarna se på Lego Star wars-filmer i iPaden hela morgonen. Det triggade igång P1:s minne, som är riktigt bra när han väl vill. Efter frukosten började han leta efter Star wars-legot som vi köpte samtidigt som legoborgen - som vi egentligen tänkt vänta med ett år eller två. Han förklarade hur kartongen såg ut (stor) och vad som var i (flygplan). Till slut kunde vi inte hålla masken längre, mycket beroende på att han blev så sur över att vi inte förstod vad han menade. :-)

Så nu har Maken lite att göra ett par timmar...:





Själv åkte jag och handlade. :-)

Jag har utkrävt löften av båda pojkarna om att skeppet ska vara helt ett tag och att de inte ska plocka sönder det. Är dock inte helt övertygad om att de menade det...

En av sakerna jag köpt idag är en extra tillsats till toasitsen för P2. Han ska börja gå på toaletten är tanken. Vi får se hur det går...

Om en timme eller så kommer Svärfar med lunch. Gott! Med andra ord måste jag resa på mig och åka till Coop för veckohandeln. Vill inte flytta på mig... :-)

Förresten - jag tror inte att det regnar just nu. Wow! Trodde inte att den dagen skulle komma på ett tag ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar