onsdag 30 november 2011

Psykolog, bilkö och Vita huset...

Idag kom psykologen (som P1träffade förra veckan) till öppna förskolan. Hon följde honom i ett par timmar och såg hur han fungerade i den miljön. Hom pratade även med personalen. Jag tror att det gick bra, det kändes i alla fall så. Vi får se vad hennes utvärdering blir när vi pratar med henne nästa vecka. 

När hon gått pratade jag med en av tjejerna på förskolan om vad hon sagt om P. Det är egentligen inte så mycket som inte fungerar åldersadekvat med honom, men om han håller på med något och något händer - stort eller litet - så får han lite svårt att fortsätta fokusera. Förhoppningsvis kommer han att komma ikapp när det blir lugnare omkring honom och han kommer in ännu mer i sitt nya liv. 

Resten av tiden på förskolan idag fungerade bra. Jag var lite orolig över att påklädningen skulle vara lika kaosartad som vanligt, men det gick ganska bra. Visst, det var mycket tändande och släckande av lampor och en del springande och gnällande, men det gick ändå snabbt att få på barnen kläder och skor. Jag tror att det var ett bra drag att alla barnen gick samtidigt. I måndags gick några barn en halvtimme före oss och då hann Pusselbitarna hetsa upp sig och bli ganska vilda.

Hemresan gick rätt OK. Killarna somnade. vilket var lika bra eftersom jag lyckades ignorera GPS-råden och fastnade i bilkö... Jag hade lovat P1 stekt ris med grönsaker och kyckling från ett lokalt thaiställe, men jag hittade ingen parkeringsplats så det blev inget. Vi får försöka ordna det till i morgon istället. 

Sömnen kom sent för pojkarna idag, det verkar ha varit lite som snurrade i skallen på P1 ikväll. Överlag har det dock varit en bra dag. Nu sitter jag och kollar på Vita huset (är just nu mitt inne i säsong 4, glömmer alltid bort var jag kollade senast) och väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så jag kan gå och lägga mig. I morgon kommer barnens lekkompis från förskolan ett tag. Det ska bli kul, men vi jag måste städa lite. Jag tror att det blir i morgon dock, orkar inte riktigt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar