fredag 4 november 2011

Fredagströtthet...

Idag var vi inte ensamma i Bromma Blocks, om man säger så. Otroligt mycket människor och då märks det att det är lite för små utrymmen. I vanliga fall känns det bra, men idag var det trångt om saligheten. Farfar mötte upp för lunch och sällskap, han åkte hem ett par timmar innan Maken kom och hämtade oss.

Barnen ville leka med mjuka klossar, men tre andra barngrupperingar hade redan "annekterat" alla klossar och var inte så villiga att dela med sig. Två barn skällde på mina barn och tog ifrån dem de klossar som de - trots allt - försökte ta. Jag höll mig undan för att inte vara en "sådan" mamma. Till slut var det ett av barnen som började springa runt med Pusselbitarna. Skönt att de klarade upp det. Pusselbitarna var inte heller så bekymrade av att de blev tillsagda att inte ta några klossar, de fortsatte att försöka ta dem.

Nu är det helg - äntligen! Nu kommer ett par dagar när jag faktiskt kan få ta det lugnt och inte ha allt barnansvar på dagarna. Då kan jag kanske få den här eländiga förkylningen ur kroppen.

Ha en skön helg! I morgon blir det gravvård tillsammans med Farfar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar