söndag 13 november 2011

Hemma...

...och trött. Så trött att jag faktiskt går och lägger mig nu. Varför? Inte säker, men det kan ha något att göra med a) obscena mängder badande och därmed klor och/eller b) det faktum att jag sovit typ tre timmar i natt.

Om vi går in på alternativ b)... P1 ville ha överslafen i sängskåpet och jag gick - motvilligt - med på det. Halv ett i natt vaknade han och ville ner. Jag tog ner honom i min säng. Försökte somna om i en sjukt smal säng och han trillade i golvet. När jag sedan blockerade denna möjlighet för honom rullade han istället ner i P2:s underslaf i sängskåpet, som jag hade blockerat med min säng. Halv fyra i morse kom jag på att P1 kunde sova hos Maken eftersom han då kunde sova mot väggen. Så dags då...


Här har vi befunnit oss i två dagar. Riktigt nice. Synd bara att min baddräkt fastnade i något vasst och gick sönder idag - ja, det har varit en sådan dag...


Utsikten från rummet. Vattnet syntes inte igår när vi kom. Fatta vilken dimma det var...


Middagen igår. Rött kött med svartrötter och någon pastagrej till och päron - som jag struntade i. Gott!


Mina nya husdjur. Ska bara cleara det med Maken först.


P1 gillade verkligen jeepen som fanns i tigerlandet. Han satt där större delen.



Mina andra blivande husdjur. Surikater - vilka sötnosar! Men de blev ganska blodtörstiga när skötaren hängde in ett köttstycke...


Jo visst ja, om det finns plats kan jag tänka mig en sån här, här hemma också.. :-)

Dags att sova. God natt!

3 kommentarer:

  1. Verkar som ni haft en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Verkar ha varit en bra helg! Spännande djur (surikater supersöta), bra mat, utsikt till sist (känner igen den!) och lite, ehm, badande. Minus för sömnbristen då... men hoppas det kändes värt det.

    SvaraRadera
  3. Vilka fina bilder! Mysigt, trots sömnbrist....
    :)

    SvaraRadera